söndag 24 juli 2011

Vilken helg!

Oj vilken loppisrik helg jag har haft!

Först en tur runt i Dalarna på fredagen tillsamman med ett stort gäng retrovänner (mer om det kommer senare). Totalt körde jag 60mil på samma dag, var vaken 23h, men var inte det minsta trött efteråt. Något luktar "nörd" här ;-)

Fick inte nog trotts denna resa så på lördagen packade vi bilen och begav oss mot Järvsö. Hade åkt denna väg helgen innan på motorcykel och insett att det fanns hur många loppisar som helst!!! Och det gjorde det även denna dag.

Många fina fynd har jag gjort på dessa 2 dagar och köket är överfullt, disken kommer säkert ta mig en timme. Tyvärr har jag lämnat in kameran på service så ni får vänta några dagar på bilder.

Kan dock bjuda på en bild från det bästa fyndet jag gjorde igår. Har inget med keramik att göra men ni som känner mig förstår att jag blev glad ;-)



Tränset är riktigt gammalt och i riktigt fint skick och passade dessutom perfekt på min pålle. Så nu ska jag bara göra rent det ordentligt, putsa upp det och fetta in det och sedan är det redo att användas! Jippi!

5 kommentarer:

eli sa...

Ja, kul hade vi! Jag kan ju inget om hästar eller deras utrustning, men tycker ändå att tränset är mycket vackert.

Esben sa...

Hej igen.
Jeg vil bare høre om du så min kommentar på din sidste post omkring elefanten fra Laurids Lønborg?
Venlig hilsen
Esben
gravlev@hotmail.com

monamie ny blogg! sa...

Va roligt att ni åkte iväg ett gäng på loppishelg! Ska bli kul att se mer fynd!

trillivippa sa...

Visst hade vi kul, och hur trött man än var när man kom hem så var det väl värt det! :) Kul att du kunde haka på oss en dag, det var jätteroligt att träffa dig!

Yvonne sa...

eli: Ja verkligen super kul! Mmmmm, det är jätte vackert!

Esben: Hej, som det ser ut nu så har jag inga planer på att sälja elefanten. Tycker för mycket om den! Hoppas du hittar den någon annanstan!

monamie: Fynden är på väg, har äntligen fått tillbaka kameran.

trillivippa: JA så himla skoj! Säger det samma, det var jätte skoj att träffas! Hoppas vi gör om det nästa år!