söndag 2 maj 2010

Vill ni gissa!?

Denna helt fantastiska vas köpte jag på Antik och samlarmässan i Hudiksvall. Jag blev verkligen störtkär!!!

Denna vas förvånade mig lite så nu tänkte jag höra med er om ni vill gissa vem tillverkaren är? Vasen är ~24cm hög.

Så komigen, lämna en kommentar med din gissning!!! Ingen gissning är för dum ;-)
Kan vara nyttigt att gnugga geniknölarna såhär på en söndag... *ler*

Nu har rätt svar kommit in av JJ!!!!
Vasen är en Höganäs, det var nog det sista jag själv hade gissat på! Blev chockad när jag vände på den, har aldrig sett något liknande innan från Höganäs. Om någon av er har en likadan vas eller sett en förut så får ni gärna säga till, jag är nyfiken på att vet hur många fler sådana här det finna där ute! ;-)
Är det en serie vill jag HA hela!

17 kommentarer:

Randiga Tråden sa...

Så snygg, gisar på Mari Simmulsson, Så vacker den är.

Upsala-Ekeby samlarna sa...

Ja, mycket vacker!
Min gissning är Stig Lindberg.

Herr Movarp sa...

Fantastisk! Den påminner om Pierrot av Mari Simmulson för Gefle, kan det vara den?

Anonym sa...

John Andersson, Höganäs

/JJ

Anonym sa...

Jag lade in en gissning men den försvann!

/JJ

Lybtar sa...

Vi gissar också på Mari.

Väntar med spänning.

Yvonne sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Yvonne sa...

Randiga tråden, Herr Movarp och Lybtar: Nix, men det var något sådant jag hade räknat med när jag vände på den också...

Upsala-Ekeby samlarna: Nej inte det heller.

JJ: Nu blir jag imponerad, helt rätt!!!!
Hur visst du det? Har du sett någon liknande innan?

Själv har jag aldrig gjort det, så det blev som en överaskning för mig när jag vände på den. Inte precis vad man väntade sig...

Anonym sa...

Jag har sett några liknande förut, men inte med denna mynningen. Skulle pryda sin plats hemma hos mig också!

/JJ

Ewa`s Galleri sa...

Väldigt fin'
Hade gissat på Uppsala Ekeby

Randiga Tråden sa...

Det var spännande, finns det andra varianter av samma , skulle vara kul att se.

Anonym sa...

Jag har sett åtminstone två varianter till - en med dubbla mynningar. Jag var väldigt nära att köpa den men priset avskräckte lite, och nästa gång jag kom till den antikaffären så var den såld.

/JJ

carina sa...

Ursnygg!!!

Yvonne sa...

Ewa´s Galleri: Mmmm, visst är den! *love*

Randiga Tråden: Verkar kunna finnas fler, hoppas jag kan hitta en till någon gång!

JJ: Spännande! Ja det finns nog risk att de kan kosta en slant. De verkar inte vara jätte vanliga och så är de grymt snygga ;-)

Carina: Japp!!!! Jag köpte den på en gång, tvekade inte en sekund!

Fru Ekeby sa...

Hejsan Yvonne!
Ja det var en läcker vas som du hittade på mässan! Jag såg nog inte den där : (
Har du nån susning om min vas?
Ha det!

Libby sa...

Ruskigt snygg, och jag hade aldrig gissat på Höganäs.

Lars-Göran Påhlsson sa...

Det synns med en gång det är en som heter GunnBorg som gjort den....
har själv en likadan och även en hel del tallrikar som hon gjort till min mor på 50 talet...
/Lars-Göran